Garanti BBVA’dan Gençlere Özel Dört Eksenli Strateji
Garanti BBVA, 18-26 yaş arasındaki gençleri finansın ötesinde “deneyim ortağı” olarak destekleyecek kapsamlı bir strateji açıkladı. Strateji, finans, sosyal yaşam, kariyer ve girişimcilik odaklı dört eksende ilerliyor.
01/12/2025 03:45 | Son Güncelleme : 25/12/2025 07:12 | Okunma Sayısı : 31 | Yatırım Rehberi
Türkiye’de 18-26 yaş arasındaki 11 milyon gençten yalnızca 6 milyonunun bankacılık ilişkisi bulunduğu, aktif kullanıcı sayısının ise yarıdan az olduğu ortaya çıktı. Araştırmalar, gençlerin bankacılığı çoğunlukla “soğuk ve sıkıcı” bulduğunu gösterirken, Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı Ceren Acer Kezik, gençleri merkeze alan dört eksenli kapsamlı bir strateji açıkladı.
Finansal yol arkadaşı olarak mobil çözümler
Stratejinin ilk ayağı, mobil uygulamadaki “Gençlere Özel Alan” ile gençlere finansal çözümler sunmak. Bonus Genç kredi kartı ve BonusFlaş kampanyalarıyla aylık 1.000 TL’ye varan bonus fırsatları sağlanıyor. Ayrıca kişiye özel teklifler ve mikro tasarruf çözümleri ile gençlerin “harcadıkça biriktirme” deneyimi destekleniyor.
Sosyal ve duygusal ihtiyaçlara odaklanma
Kezik, gençlerin artık yalnızca finansal çözümler değil, kendilerini ifade edebilecek alanlar aradığını vurguladı. SALT, Zorlu PSM ve Türk Eğitim Vakfı (TEV) iş birlikleri ile kültür-sanat, burs ve kariyer imkanları sunuluyor. Garanti BBVA, gençlerle birlikte düşünen, birlikte üreten bir paydaş olmayı hedefliyor.
Kariyer ve girişimcilik fırsatları
Stratejinin kariyer ekseninde Yeni Nesil Kariyer Okulu, Kariyerime İlk Adım ve Talent Camp gibi programlar ile gençlere ücretsiz eğitim ve staj olanakları sağlanıyor. Bu yıl programlar sayesinde 429 genç katıldı, 318’i tam zamanlı iş sahibi oldu. BBVA grubunun uluslararası ağı sayesinde genç çalışanlar 30’a yakın ülkede deneyim kazanabiliyor.
Girişimcilik alanında ise Garanti BBVA Partners programıyla 60’a yakın girişime destek veriliyor, toplam yatırım hacmi 40 milyon doları geçti. “Partners Tech” programıyla üretken yapay zeka ve siber güvenlik alanlarına odaklanılarak Türk girişimciler küresel sahneye taşınıyor.
Araştırmadan çarpıcı veriler
-
Yüzde 58’i birikim yapmak istiyor ama yapamıyor.
-
Yüzde 41’i borç almış veya kredi kullanmış.
-
Kredi kartı kullanımı yüzde 67, mobil ödeme yüzde 31.
-
Yüzde 17’si iş kurmak için borç almış veya kredi kullanmış.
-
Aktif girişimci profili “Farklılık Peşinde” segmentinde: yüzde 37’si birikim sahibi, ikinci el ekonomisine açık ve çevresel duyarlılığı yüksek.
Kezik, Garanti BBVA’nın bu strateji ile gençlerin finansal yol arkadaşı, sosyal destekçi, kariyer mentorü ve girişimcilik destekçisi olmayı hedeflediğini belirtti.
Bunlar da ilginizi çekebilir
Türkiye’de Milyoner Patlaması! 1 Milyon Üzeri Hesap Sayısı Rekor Seviyeye Fırladı
BDDK verilerine göre Türkiye’de 1 milyon lira ve üzeri mevduata sahip mudi sayısı yılın 9 ayında 728 bin kişi artarak 2.7 milyonu aştı. Toplam mevduat ise 20 trilyon lirayı geçti.
3 hafta önceDenizBank, 648 Milyon Dolarlık Sendikasyon Kredisi Sağladı!
DenizBank, Kasım 2024'te hayata geçirdiği sürdürülebilirlik temalı sendikasyon kredisinin ilk dilimini 1 yılda yüzde 176 talep ile yenileyerek 648 milyon dolar finansman sağladığını açıkladı.
3 hafta önceBankacılık Sektörünün Net Kârı Ekim’de 82 Milyar TL’ye Yükseldi
Bankacılık sektörünün net kârı Ekim 2025’te yıllık %48,4 artışla 82 milyar TL oldu. İlk 10 ayda sektörün net kârı 751,6 milyar TL’ye ulaştı.
3 hafta önce